https://telmato.ir/product/proof-of-address/

مدارک مورد نیاز برای تایید آدرس ( Proof of Address ) سایت ها و صرافی های خارجی

https://telmato.ir/product/proof-of-address/

مدارک مورد نیاز برای تایید آدرس ( Proof of Address ) سایت ها و صرافی های خارجی

به دلیل تحریم های اقتصادی علیه ایران سایت های خارجی که عموما در زمینه های مالی و اقتصادی فعالیت داشتند. سرویس های خود را برای کاربران ایرانی بستند. کاربرانی که ساکن ایران هستند مجبور هستند با روش های مختلفی تحریم ها را کنار بزنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند یا که کاربران جدید شروع به کار در این پلتفرم ها بکنند برخی صرافی ها مانند وریفای بایننس سخت گیری زیادی دارد، برای برداشت کامل محدودیت ها علاوه بر احراز هویت با مدارک هویتی، شما باید مدارک مورد نیاز برای تایید آدرس ( Proof of Address ) را انجام دهید. تایید یا پروف آدرس به صرافی ها کمک می کند تا محل اقامت شما و افراد دیگری که در این سایت ها و صرافی ها فعالیت می کنند را شناسایی کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل از سوی هر یک از کاربران به راحتی آن را رفع کند.

  • ۰
  • ۰

دستگاه سنگ شکن فکی جهت انجام عملیات خردایش سنگ ها در ابتدای پروسه سنگ شکنی و فرآوری مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. با مطالعه این مقاله که توسط گروه آرکو صنعت نگاشته شده است به طور کلی با مفهوم و مشخصات فنی ، اجزای و مکانیزم کار دستگاه سنگ شکن فکی آشنا خواهید شد. در ابتدا نحوه عملکرد سنگ شکن فکی توضییح داده شده است، سپس تفاوت سنگ شکن فکی تگ با جفت توگل بیان شده و انواع مدل های مختلف تک توگل که در ایران و همچنین توسط گروه آرکو صنعت تولید می شود، آورد شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید و فروش سنگ شکن فکی و همچنین تعمیر و تامین انواع قطعات سنگ شکن فکی با آرکو صنعت تماس بگیرید.

در نهایت در رابطه با روش تنظیم سنگ شکن، مزایا و معایب این نوع سنگ شکن، جنس قطعات آن  و محل استفاده از این نوع سنگ شکن در خط خردایش مطالبی ارایه شده است. با مطالعه این مقاله تسلط کامل بر دستگاه سنگ شکن کارکرده خواهید یافت.

۱۲۳۴ok

فروش سنگ شکن فکی

جهت خرید و استعلام قیمت انواع سنگ شکن فکی با ما تماس حاصل فرمایید!

Untitled1-1

فروش فک دست دوم

برای مشاهده انواع سنگ شکن فکی کارکرده بر روی تصویر کلیک کنید.

 


سنگ شکن فکی با مشخصات فنی ، اجزای و مکانیزم کار

سنگ شکن فکی یکی از کم اصطلاک ترین و کم هزینه ترین و از نظر کارکرد راحت ترین ماشین های خردایش سنگ می باشد که این امر این دستگاه را محبوب مصرف کنندگان می کند. سنگ شکن های فکی همچون  سنگ شکن چکشی در مرحله اول خردکردن کانی ها در کارخانه های سنگ شکن و کانه آرایی استفاده می شود، در این سنگ شکن ها مواد توسط نیروهای فشاری یا برشی بین دو صفحه (فک) صاف یا موجدار که یکی از آنها ثابت و دیگری متحرک است، خرد می شود. حرکت فک متحرک از طریق یک شافت خارج از مرکز  که توسط تسمه و پولی به موتور متصل است تامین می‌شود.

این سنگ شکن ها بدلیل قرار گرفتن در معرض سایش به گونه ای خاص طراحی شده و همچنین جنس این مواد را از فولاد منگنزدار انتخاب شده است که باعث افزایش عمر قطعات و کاهش استهلاک ناشی از کارکرد دستگاه شده است. با ادمه مطلب همراه باشید تا مشخصات فنی ، اجزای و مکانیزم کار سنگ شکن فکی آنشا شوید.

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

تعریف دهانه و گلوگاه در این نوع سنگ شکن

در شکل زیر، نمایی از سنگ شکن فکی تک توگل نشان داده شده است (تگ توگل و جفت توگل در بخش بعدی به طور کامل توضییح داده شده است). فاصله بین دو فک در قسمت فوقانی را دهانه و فاصله بین دو فک در قسمت تحتانی دستگاه را گلوگاه می‌نامند. فک متحرک حداکثر حرکت خود را در قسمت دهانه و حداقل حرکت را در قسمت گلوگاه دارد. فک متحرک در قسمت فوقانی خود به یک شفت خارج از مرکز وصل شده است. حرکت فک متحرک این سنگ شکن تا حدودی پیچیده است و تابع حرکت دایره ای شفت خارج از مرکز در قسمت بالایی و حرکت توگل زاویه دار در قسمت پایینی است.

مدل حرکتی فک متحرک در قسمت بالا به صورت بیضی شکل و مدل حرکتی آن در قسمت پایین ( گلوگاه ) به صورت هلال نازک است که وتر آن به سمت بالا و فک ثابت متمایل است. بنابراین، در تمام نقاط محفظه خردکن، حرکت سنگ دارای دو مؤلفه، عمودی و افقی است.

قطعات و اجزای سنگ شکن فکی | آرکو صنعت تنظیم توگل و زره فک ها و ابعاد تغذیه فک

قیمت خرید و فروش ، تعمیر و تامین انواع قطعات دستگاه سنگ شکن فکی 

همواره باید خاطر نشان کرد که ، در مرحله حرکت فک متحرک به سمت بالا؛ در نیمه اول حرکت رو به بالا، فک بازتر شده و در نیمه دوم حرکت رو به بالا، فک دوباره بسته می شود. به طوری که قسمت پایینی سنگ شکن در انتهای مرحله بالا رفتن فک متحرک، بسته می شود. عکس این اتفاق نیز در حرکت روبه پایین فک متحرک اتفاق می افتد. در شکل زیر انمیشنی از مشخصات فنی ، اجزای و مکانیزم کار سنگ شکن فکی آورده شده است.

روش کار سنگ شکن فکی تک توگل به صورت انیمیشن | آرکو صنعت فک ثابت و متحرک و قطعات و توگل بلند و کوتاه و دینام و شاسی فک دست دوم و کارکرده و استوک

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

در مشخصات فنی ، اجزای و مکانیزم سنگ شکن های فکی، فک متحرک توسط یک فنر قوی در وضعیت عقب نگه داشته شده است و زاویه بین فک ثابت و متحرک ۲۷ درجه است. در مقاله های دیگر روش کار سنگ شکن چکشی یا اچ اس،  سنگ شکن کوبیت و هیدروکن آورده شده است.

 

مکانیزم کار و شمخصات فنی سنگ شکن فکی تک توگل و جفت توگل

از مهمترین انواع سنگ شکن ها است که معمولاً به عنوان سنگ شکن اولیه در معادن مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ شکن های فکی به صورت دو تیپ مهم و اصلی دسته بندی شده اند:

  • Single toggle  – نوع تک توگل
  •  Double toggle or Blake crusher – نوع جفت توگل

 تک توگل

اجزای و مکانیزم کار در نوع تک توگل به این صورت است که حرکت فک متحرک به طرف جلو و عقب و بالا و پایین می باشد و بدلیل اینکه حرکت به آرامی صورت می گیرد فشار بر روی فک ها کمتر از نوع جفت توگل می باشد و نسبت دهانه تغذیه آن نیز کوچکتر می باشد و برای سنگ های سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

عملیات خرد کردن در سنگ شکن فکی خط کامل خردایش معدن آهن و کوارتز و لاشه فک

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

 جفت توگل

همچین اجزا و مکانیزم در نوع جفت توگل به این صورت است که، حرکت در فک ها  بصورت نوسانی و به طرف عقب و جلو می باشد. و برای سنگ های سخت و خیلی سخت مورد استفاده قرار می گیرد. دهانه تغذیه نسبت به نوع تک توگل بزرگتر و فشار در بین فکها بیشتر ( قابلیت خرد کردن سنگ های بزرگتر) خواهد بود.

روش کار سنگ شکن فکی جفت توگل و تفاوت آن با تک توگل | آرکو صنعت اساس کار رویه فک محل استفاده اندازه و ابعاد و توگل و زره و فک ثابت و متحرک

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

سنگ شکن فکی تگ توگل به دلیل مشخصات فنی ، اجزای و مکانیزم  کار ساده تر ،  بسیار توسعه یافته است. به دلیل سادگی، وزن سبک، هزینه پایین  و ظرفیت مناسب آن، کاربرد بسیار بالایی در معادن سنگ شکن دارد. همچنین در عملیات معدن تک مرحله ای بسیار بهتر از نوع کندتر آن یعنی جفت توگل کاربرد دارد. این نوع سنگ شکن ها همواره در ابعاد مختلفی تولید می شوند. با توجه به اینکه اجزای سنگ شکن فکی تک توگل به صورت عمودی قرار گرفته اند، واضح است که عملیات خرد کردن در طول مرحله نزدیک شدن فک ها به هم صورت می گیرد؛ در این وضعیت همواره یا باید فک متحرک بر روی سنگ ها سایش داشته باشد یا اینکه همواره سنگ ها در طول فک ثابت ساییده شوند. اجتناب ناپذیر است که چنین عملی منجر به سایش سریع زره فک ها می شود.

در نتیجه، سنگ شکن تک توگل برای سنگ های بسیار ساینده یا بسیار سخت اقتصادی نیستند. علاوه بر این، دامنه حرکتی زیاد در قسمت بالایی فک متحرک حرکت شوک های متوالی بزرگی بر دستگاه وارد می کند، و تأثیر کامل این شوک ها باید توسط یاتاقان در بالای فک نوسان جذب شود.

سنگ های که شکستن آنها سخت است و  دارای شاخص سختی بالایی هستند، سنگ شکن فکی جفت توگل ترجیح داده می شود، زیرا این نوع سنگ شکن ها سنگین تر هستند. وزن سنگ شکن های فکی جفت توگل دو برابر تک توگل است و قیمت خیلی بالاتری نیز دارد.

دستگاه سنگ شکن تک توگل ، مانند نوع جفت توگل، قادر است سنگ ها را به اندازه کوچکتری خرد کند. این ویژگی آن را قادر می سازد تا  سنگ ریزه های خروجی از گلوگاه آن به طور مستقیم خوراک آسیاب های بالمیل یا رادمیل شود.

 

انواع مدل موجود سنگ شکن های فکی و مشخصات فنی 

به دلیل وزن کم، ظرفیت تولید بالا، قابلیت کنترل مواد بزرگ و ارزانی قیمت سنگ شکن فکی تک توگل نسبت به جفت توگل آن، تنها سنگ شکن تک توگل در ایران و توسط شرکت آرکو صنعت تولید می شوند.

سایز فک تگ توگل تولیدی در دستگاه سنگ شکن توسط سایز و اندازه مستطیل شکل دهانه ورودی بالای آن تعیین می شود. ظرفیت و سایز این سنگ شکن ها متفاوت است و متناسی با نیاز مشتری تولید می شوند. علیرغم اینکه سایز فک بوسیله ابعاد مستطیل دهانه بالای آن تعیین می گردد، ولی طول شانه فک نقش بسیار مهمی در کارکرد سنگ شکن و توان تولیدی آن دارد. نام سنگ شکن ها فکی از اندازه دهانه مستطیلی آنها گرفته شده است. به طور مثال سنگ شکن فکی ۵۰*۱۳۵ یعنی اندازه دهانه مستطیلی آن ۵۰*۱۳۵ سانتی متر است.

نکته: در سنگ شکن های فکی ابعاد بار ورودی حداکثر ۸۰ تا ۹۰ درصد دهانه ورودی ( فاصله دو فک در قسمت بالای سنگ شکن ) است.

نکته: گروه آرکو صنعت به واسطه ارتباط گسترده خود با صنعت کاران، برای اولین بار اقدام به راه اندازی سامانه خرید و فروش تجهیزات معدنی دست دوم به ویژه انواع مختلف سنگ شکن های فکی کارکرده، کوبیت دست دوم ، چکشی کارکرده ، هیدروکن مخروطی دست دوم و نوار نقاله دست دوم کرده است.

نکته: در جدول زیر مشخصات فنی ، اجزای و مکانیزم  کار مدل های مختلف سنگ شکن فکی آورده شده است.

طریقه اسم گذاری بر سنگ شکن های فکی | آرکو صنعت خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

انواع مدل های مختلف سنگ شکن فکی موجود در شرکت آرکو صنعت اندازه و ابعاد فک سایز بار خروجی بار ورودی دست دوم و استوک و قطعات کارکرده فک

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

عملکرد سنگ شکن فکی

از آنجا که ذرات سنگی بین فک ها فشرده می شوند، تمایل به لغزش به سمت بالا در سنگ ها وجود دارد. این سرش در تمام سنگ شکن ها حتی در شرایط ایده آل نیز اتفاق می افتد. فقط وزن ذرات و اصطکاک بین سنگ و زره فک ها است که باعث می شود که این تمایل را خنثی کند. به طور خاص، سنگ های بسیار سخت به جای شکستن، به سمت بالا می روند. تغذیه بیش از حد با سنگ های سخت باعث می شود تا بار خیلی زیادی بر الکترو موتور وارد می شود و چاره ای جز تنظیم مقدار تغذیه نیست. ذرات کوچکتر که وزن کمتری دارند و ذرات سخت تر که در برابر شکستگی مقاوم تر هستند  تمایل به سرش بیشتر دارند. هر چیزی که اصطکاک را کاهش می دهد، مانند آب پاشی یا مرطوب کردن سنگ، باعث افزایش سرش می شود.

عوامل زیر باعث بهبود عملکرد سنگ شکن فکی می شود:

  • انتخاب انداره درست سنگ شکن فکی
  • زوایه تغذیه مناسب
  • نرخ تغذیه تحت کنترل
  • ظرفیت و عرض مناسب فیدر با سنگ شکن فکی
  • اندازه سطح مناسب گلوگاه
  • تسمه نقاله متناسب با اندازه گلوگاه

نکته: لازم به ذکر است که سرعت سنگ شکن ها دارای حدی است که از آن به بعد ظرفیت افزایش نخواهد یافت، به همین دلیل دهانه فک ها باید به خوبی تنظیم شده باشد تا فرصت کافی برای تخلیه بین فک ها وجود داشته باشد.

 

روش تنظیم و مکانیزم کار گلوگاه سنگ شکن 

سنگ شکن های فکی باید زمانی که خالی و خاموش هستند تنظیم شوند. هرگز اندازه گلوگاه سنگ شکن نباید کوچکتر از کمینه آن باشد. با این کار ظرفیت سنگ شکن کاهش یافته و باعث از هم گسیختگی شفت و بلیرینک می شود و باعث خرابی دستگاه می گردد. تنظیمات به منظور جبران کاهش فاصله ایجاد توسط نصب زره بر روی فک ها و اندازه گلوگاه استفاده می شود. تنظیمات گلوگاه در پشت دستگاه صورت می گیرد. با تنظیم جایگاه دو صفحه مماس نسبت به هم که در پشت توگل قرار گرفته اند و به آن وصل هستند، اندازه گلوگاه تنظیم می شود. با نزدیک شدن صفحات پشتی به هم، اندازه گلوگاه کوچک خواهد شد و سایز سنگ های خروجی کوچک؛ با دور شدن صفحات پشتی از هم، اندازه گلوگاه بزرگتر شده و سایز سنگ های خروجی متناسب با آن بزرگتر می شود.

تنظیمات توگل سنگ شکن فکی برای تنظیم بار خروجی | آرکو صنعت توگل کوتاه فک توگل بلند تنظیم توگل و قطعات سنگ شکن فکی

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

مشخصات فنی اندازه بار خروجی در سنگ شکن فکی 

فضای پایینی بین فک ثابت و متحرک، دهانه خروجی فک یا حداکثر اندازه بار خروجی فک را تعیین می کند. سنگ های وارد شده به دستگاه تا زمانی که اندازه آنها متناسب با دهانه پایین فک نشود در فک باقی می مانند و مورد خردایش قرار می گیرند. در واقع سنگ شکن های فکی دارای دو شانه ثابت و متحرک بوده که در اثر اثابت شانه متحرک یا ثابت با سنگ ها، آنها را خرد می کنند. این دستگاه برای سنگهای با سایز بالاتر از ۱۵۰ میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرند. حرکت بار در آن به راحتی صورت می گیرد. بلند بودن توگل دستگاه باعث می شود که با جمع کردن دهانه خروجی، زاویه بین شانه های ثابت و متحرک از حد استاندارد بیشتر نشده و بار به راحتی خرد شده و به بالا پرتاب نشود.

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات بار خروجی فک و لبعاد بار روردی و محل ساتفاده و فک ثابت و فک متحرک و زره های فک

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

مزایا و معایب این نوع سنگ شکن

مزایا:

  •     قدرت و ظرفیت بالا در خردایش سنگ ها
  •     سرعت تولید بالایی دارند
  •     ساخت قطعات سایشی از جمله شانه ها و بغل بندها از جنس فولاد منگنزی
  •     ساختمان مستحکم و مقاومت بالا
  •     یک دست بودن بار خروجی
  •     قابلیت تنظیم دهانه خروجی
  •     طراحی زیبا و عملکرد مطمئن
  •     تعویض سریع و آسان قطعات یدکی
  •     فرسایش کمتر و مقاومت بیشتر نسبت به سایر سنگ شکن های مشابه
  •     راندمان بالا و کاهش هزینه نگهداری با داشتن سیستم روغن کاری
  •     نگهداری، تعمیر و تمیزکردن آن آسان است.
  • ابعاد بار خروجی می تواند بر حسب نیاز در حین کار با تنظیم پیچهای مخصوص تغییر کند

معایب:

  • یکنواخت نبودن عمل خرد کردن به علت شیب موجود بین دو فک
  • در هر سیکل عمل خرد کردن دانه‌ها فقط در حالت رفت انجام می‌شود و در موقع برگشت فک متحرک هیچ عملی صورت نمی‌گیرد، لذا نیمی‌ از انرژی هدر می‌رود.
  • قسمت پایین فک متحرک که دائما در تماس می‌باشد ساییده می‌شود.
  • دانه‌های بلند و نازک می‌توانند از این دستگاه بدون خرد شدن بگذرند.

 

۱۲۳۴ok

فروش سنگ شکن فکی

جهت خرید و استعلام قیمت انواع سنگ شکن فکی با ما تماس حاصل فرمایید!

 

Untitled1-1

فروش فک دست دوم

برای مشاهده انواع سنگ شکن فکی کارکرده بر روی تصویر کلیک کنید.


 

جنس قطعات و اجزای سنگ شکن فکی

بدنه دستگاه برای جلوگیری از شکست ناشی از فشار و بار زیاد بصورت یک تکه تهیه شده و زره فک ها از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار بوده که مقاومت بسیار بالایی در مقابل سایش دارند. زره ها توسط فک بندهایی که به بدنه و توگل پیچ شده اند نگه داشته می شوند، به همین دلیل تعویض زره های فک به راحتی صورت می پذیرد. بلبرینگ های استفاده شده در این دستگاه تا ۶ برابر بار وارد شده را تحمل می نمایند.

در ساخت پیچ و مهره ماردون، پیچ های یاتاقان، پیچ های مهار شانه فک و عصایی از فولاد فرگوته استفاده شده است که باعث افزایش طول عمر آنها در بارگذاری های سنگین می گردد . جنس شفت اصلی سنگ شکن های فکی از فولاد MO 40 است، همچنین بغل بند ها از فولادهای ضد سایش ساخته شده اند . محل یاتاقان های بدنه توسط دستگاه ثابت تراش بورینگ به صورت یکپارچه تراشکاری شده است که این امر در افزایش طول عمر رولبرینگ ها و کارکرد بدون لرزش و صدای دستگاه نقش بسیار مهم و سازنده ای ایفا می کنند.

همچنین توگل های مورد استفاده از فولاد کربنی که به صورت یکپارچه ریختگری شده، ساخته شده است. پوشش فک ها از زره می باشد که سنگ در میان آنها خرد می شود، جنس زره ها از فولاد ریخته گری و مقاوم در برابر ضربه و سایش می باشد. سنگهایی که سخت و فرساینده هستند مثل سنگ آهن، کوارتزیت و کلینکر ،فلدسپات ، دولومیت ، گچ، آهک و . . .  به راحتی توسط این سنگ شکن خرد می شوند.

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

محل استفاده از دستگاه در خط خردایش

سنگ شگن فکی بر خلاف هیدروکن معمولا در ابتدای پروسه خردایش، به عنوان سنگ شکن اولیه استفاده می شود . این سنگ شکن هم مانند هیدروکن با تحت فشار قرار دادن سنگ ها عمل خرد کردن را روی سنگ ها انجام میدهد. ابعاد بار خروجی می تواند بر حسب نیاز حتی در حین کار با تنظیم پیچ های مخصوص تغییر کند. طراحی و ساخت این دستکاه به گونه ای است که در مدت طولانی نیاز به قطعات یدکی کمتر داشته و به راحتی قابل نگهداری است . مشخصات کامل فنی ، اجزای و مکانیزم کار این دستگاه در قسمت بالا به طور کامل توضییح داده شد. تمام قطعات سایشی سنگ شکن فکی به راحتی قابل تعویض می باشد.

به طور مثال شکل زیر فرایند تولید ماسه را نشان می دهد. و سنگ شکن فکی نیز مطالبق معمول در مرحله اول خردایش مورد استفاده قرار می گیرد.

محل استفاده از سنگ شکن فکی در خط خردایش | آرکو صنعت خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی فک با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

خرید و فروش دستگاه سنگ شکن فکی با قیمت مناسب | تعمیر و تامین انواع قطعات

دستگاه سنگ شکن

در زیر فیلمی از خط تولید شن و ماسه گذاشته شده است. در این خط دستگاه سگ شکن فکی در ابتدای خط خردایش قرار گرفته است. بالای این فک یک سیلوی ذخیر و فیدر تعبیه شده است که وظیفه باردهی دستگاه را برعهده دارد. از دستگاه سنگ شکن فکی در اکثر خطوط خردایش مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه قابلیت این را دارد که سنگ های خیلی بزرگ را به ابعاد ریزتر تبدیل کند. در این خط نیز از دستگاه سنگ شکن استفاده شده است. همانطور که از فیلم نیز مشخص است، این دستگاه بسیار بزرگ می باشد و مشخصات فنی ، اجزای و مکانیزم کار آن نسبت به سنگ شکن های دیگر متفاوت است. ضرورت وجود فیدر قبل این دستگاه به منظور تغذیه یکنواخت فک می باشد. اگر تغذیه این دستگاه یکنواخت نباشد، علاوه بر اینکه ظرفیت دستگاه کاهش می یابد، باعث می شود که دستگاه زودتر مستهلک شود.

  • ۰۲/۰۷/۱۷
  • ali moradi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی